Wtorek, 26.10.2021, imieniny: Ewarysta, Lucyny, Lutosławy

Jak pozycjonować zagraniczne strony www?

Jak pozycjonować zagraniczne strony www?
Internet, a w szczególności branża e-commerce, dają nieograniczone możliwości prowadzenia biznesu na całym świecie. Nie trzeba mieć nawet biura w innym kraju, by zaopatrywać jego mieszkańców w określone towary lub usługi. Tym, co bezwzględnie posiadać trzeba, jest za to serwis internetowy. Jednak samo stworzenie zagranicznej witryny lub e-sklepu nie wystarczy, by skutecznie rywalizować z konkurencją na międzynarodowym rynku. Warunkiem do tego niezbędnym jest efektywne pozycjonowanie stron zagranicznych.

Czym jest pozycjonowanie zagraniczne?

Zewnętrzne pozycjonowanie stron internetowych obejmuje działania mające na celu zdobycie przez serwis jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach funkcjonujących w danym kraju (np. Google.de, Yahoo.com czy Yandex.ru). Co do zasady, SEO na skalę międzynarodową nie różni się zbytnio od pozycjonowania ogólnopolskiego, zwłaszcza w tych krajach, gdzie prym w branży wyszukiwarek wiedzie Google. Jednak jest kilka ważnych aspektów, na które eksperci od optymalizacji muszą zwracać szczególną uwagę, chcąc konkurować z podmiotami z zagranicznego rynku.

Strategie SEO w pozycjonowaniu zagranicznym

O tym, jak będzie przebiegało pozycjonowanie strony zagranicznej, warto myśleć już na etapie projektowania serwisu. Strona może zostać zbudowana w oparciu o:

- domenę krajową, np.: nazwafirmy.cz,

- subdomenę: cz.nazwafirmy.com,

- podkatalog: nazwafirmy.com/cz.

Każde z powyższych rozwiązań ma swoje zalety oraz wady i będzie determinowało dobór odpowiedniej strategii SEO. Jej wybór powinien uwzględniać również cele biznesowe naszego przedsięwzięcia, dominującą wyszukiwarkę, grupę docelową, do której adresujemy swoje usługi oraz specyfikę rynku, na którym zamierzamy działać.


 

Analiza konkurencji

Szczególne ten ostatni czynnik odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron zagranicznych. Przede wszystkim, należy dobrze poznać branżę oraz podmioty, z którymi zamierzamy konkurować. W krajach takich jak Niemcy, USA czy Wielka Brytania SEO rozwija się od wielu lat, dlatego przebicie się na czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania z pewnością będzie wymagało intensywnej optymalizacji.

Wybór wyszukiwarki

Podejmując decyzję o ekspansji na zagraniczny rynek, należy również zdobyć wiedzę na temat tego, jaka wyszukiwarka dominuje w interesującym nas kraju. Co prawda w zdecydowanej większości państw największy udział w rynku ma Google, jednak nie oznacza to, że można zignorować inne platformy, jak Bing, Yahoo!, wspomniany wcześniej Yandex (najpopularniejsza wyszukiwarka w Rosji), popularny w Czechach Seznam czy chińskie Baidu.

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Decydując się na pozycjonowanie stron zagranicznych, trzeba zdać sobie sprawę, że na efekty przyjdzie nam poczekać. Pierwsze rezultaty mogą pojawić się dopiero po kilku, a często – kilkunastu miesiącach, zwłaszcza jeśli na danym rynku konkurujemy z ważnymi graczami. Ważnymi aspektami zagranicznego pozycjonowania będzie stworzenie odpowiedniego zaplecza linkowego oraz wybór właściwych słów kluczowych. Należy unikać dosłownego tłumaczenia polskich fraz, ponieważ każdy język posiada własne konstrukcje oraz idiomy.

Uwzględniając powyższe, najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie kampanii SEO kierowanej na zagranicę wyspecjalizowanej agencji z odpowiednim doświadczeniem. Ważne, by mogła ona pochwalić się konkretnymi osiągnięciami na interesującym nas rynku, ponieważ będzie to równoznaczne z jego dobrą znajomością, co znacznie zwiększy szansę na sukces kampanii.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Zobacz także