Poniedziałek, 22.07.2019, imieniny: Magdaleny, Mileny, Wawrzyńca

Jak przejść na dietę i zgubić zbędne kilogramy

  • 28.05.2018, 14:40 (aktualizacja 04.06.2018 15:51)
  • Grupa Tipmedia
Jak przejść na dietę i zgubić zbędne kilogramy
Przejście na dietę oznacza zmianę nawyków żywieniowych, uregulowanie pory przyjmowania posiłków, zmniejszenie ich porcji i umiejętny dobór produktów. Jak to wszystko zrobić, by nie pojawił się efekt jo-jo, a rezultat naszej pracy był widoczny i trwały?

Czym jest dieta i jak zmienić myślenie o niej

Dieta kojarzy Ci się pewnie z czymś trudnym, z szeregiem zakazów i restrykcji. Myśl o tym, że niczego Ci nie wolno, że wszystkiego musisz sobie odmawiać szybko prowadzi do zniechęcenia i zaniechania dalszych prób. Postaraj się więc zmienić odrobinę sposób myślenia o samej diecie. Może nie wolno Ci jeść fast foodów, ale masz dostępną całą gamę kolorowych, soczystych owoców, które przy umiejętnym łączeniu ze zdrową kaszą czy brązowym ryżem są świetnym i smacznym posiłkiem. Myśl o tym, że w ciągu nadchodzących tygodni czy miesięcy zrobisz coś dobrego dla swojego zdrowia i ciała. Że oto zyskujesz kontrolę nad swoim życiem i zmieniasz je na lepsze. Nie koncentruj się na tęsknocie za niezdrowym, tłustym i słodkim – te posiłki siały spustoszenie w Twoim organizmie. To dobrze, że się rozstajecie.

Z czym zmierzyć się na starcie

Po pierwsze stań na wagę, a następnie zmierz centymetrem obwód swojej talii, ud i klatki piersiowej. Zapisz to w zeszycie z datą rozpoczynającą dietę. I nie załamuj się, jeśli wyniki pokazują za wysokie liczby. Będziesz pracować nad tym, by je zmniejszyć i uda Ci się. Po drugie zastanów się jakie robisz błędy. Czy zjadasz za dużo słodyczy? Jesz o nieregularnych porach? Zdarza Ci się wyjść z domu bez śniadania i nie jeść przez wiele godzin, by wieczorem nadrobić straty? Jesz przed telewizorem? A może w biegu, na stojąco? Jak już zmierzysz się ze swoimi słabościami i wyciągniesz na światło dzienne wszystkie popełnione błędy, zaplanuj swój cel. Pamiętaj przy tym, że to nie może być nic w stylu – schudnę 20 kilogramów w dwa miesiące. Niech Twój cel będzie zdrowy i możliwy. Postanów sobie, że w ciągu nadchodzącego miesiąca zmniejszysz wagę o trzy kilogramy, trzy razy w tygodniu będziesz uprawiać sport, w ciągu doby wypijesz minimum dwa litry wody, a na dwie godziny przed snem nie zjesz już żadnej przekąski.

Bądź cierpliwa

To najważniejsze, o czym musisz pamiętać. Cierpliwość pozwoli Ci przetrwać najtrudniejsze momenty. Nie żądaj jedynie efektów, nie załamuj się, jeśli po dwóch tygodniach Twoje ciało się nie zmieni, waga będzie stała jak zaczarowana, a obwody ani drgną. To przyjdzie. Poza tym pomyśl o tym, że Twoje ciało zdrowo się odżywia. Daj mu czas, by nauczyło się nowego menu. Za chwilę zacznie reagować na zmiany i będzie wynagradzać Ci to, co dla niego robisz.

Wynagradzaj sobie trudy

Robisz dla siebie i dla swojego ciała coś bardzo ważnego. Wprowadzasz trwałe zmiany, a to niełatwe. Naucz się wynagradzać sobie trudy. Będziesz przecież miała chwile załamania i słabsze dni. Będziesz miała myśli o tym, by się poddać. Za każdym razem, gdy obojętnie przejdziesz koło półki ze słodyczami, a Twoim wyborem będzie jabłko, wynagradzaj sobie tę decyzję. Od czasu do czasu kup sobie pachnący kosmetyk czy dobre perfumy np. coś z linii Amouage, zamiast deseru lodowego kup sobie na mrożony jogurt czy owocowy koktajl. Pamiętaj, że zasłużyłaś na gromkie brawa.

 

Artykuł zewnętrzny

Grupa Tipmedia
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Zobacz także